Mitt glamorösa liv!

Alla inlägg under april 2010

Av Adina ♥ - 13 april 2010 21:36

heej,

hinner inte blogga så mycke idag men dagen har varit bra, bara lite tårar på morgonen men det gick över! :D

somsagt.. häer kommer lite "skönhetstips"... om man ätr missnöjd med sitt utseende!


HUDEN:


Problem med finnar?
Riv ett äpple på ett rivjärn och blanda med två matskedar honung. Smeta ut över ansiktet och låt det torka in i huden och tvätta sedan bort det med ljummet vatten.

Torra läppar?
Ta olivolja på fingret och stryk det på läpparna innan du går och lägger dig och låt det verka under natten.

Påsar under ögonen?
Skär tunna gurkskivor av en gurka och lägg dom på dina ögonlock när du blundar. Vila en kvart innan du tar bort gurkskivorna.

HÅRET:

Fett hår?
Köp aloe-vera-gelé i en hälsobutikoch blanda det med citronjuice. Ta som en enkrona av ditt vanliga shampo och blanda ihop gelén och citronsaften i shampot. Massera in hårbotten och håret rejält och skölj ut ordentligt.

Mer glans i håret?
Knäck ett ägg och blanda ihop ägget med en halv deciliter mjölk. Om det inte blandas ordentligt, ta en visp. Häll sedan blandningen över håret, massera in det och sitt med en handduk över i ca tio minuter. Skölj sen ut mycket noga.

Ljusare hår?
Om du redan är blond men vill få blekare hår kan man ta färskpressad citronsaft i håret. Om du har möjlighet att sitta i solen efter i en halvtimme fungerar det ännu bättre.

KROPPEN:

Trött och hängig?
Ta en stor morot och skär i mindre bitar. Skala också en apelsin och dela den i klyftor. Mät upp två deciliter hallon(färska eller frysta spelar ingen roll). Häll allt i en mixer och kör till alltig är finfördelat. Häll upp i ett glas och servera med isbitar så blir det godare.

Förkyld?
Mixa en halv grapefrukt, en halv kiwi, två stora bitar färsk ananas och en deciliter frysta tranbär i en mixer. Servera i glas med isbitar.

Spröda och svaga naglar?
Ta två deciliter björnbär, en deciliter svarta vinbär och en deciliter vaniljyoghurt och kör allt i en mixer. Servera i glas med isbitar.

 

 

Hår och ansiktsform

Oval ansiktsform och hår

Du passar i de flesta frisyrer - långt, kort, halvlångt och även bakåtslickat. Exempel på kändisar med oval ansiktsform att hämta inspiration ifrån: Heather Locklear.


Avlång ansiktsform och hår

Du passar bra i frisyrer med mycket volym på sidorna av ansiktet. Allra bäst passar du i kort eller halvlångt hår. Vill du verkligen att ditt ansikte ska framstå som kortare rekommenderas hårlängder kortare än axellängd. Vill du absolut ha långt hår, prova då gärna lockiga frisyrer eller lugg. Hämta inspiration från kändisar med avlång ansiktsform: Sarah Jessica Parker, Liv Tyler.


Hår till rund ansiktsform

För att ge intrycket av ett smalare och längre ansikte, testa en frisyr med mycket volym i toppen, kanske t.o.m en hög frisyr. Du passar i långt hår, gärna mittbena men även sidbena kan fungera bra. Undvik kort page och volym kring kinderna - det kommer bara att göra ditt ansikte rundare. Ta en titt på kändisar med runt ansikte och kolla vad de har för frisyrer: Christina Ricci, Kristin Kreuk.


Frisyrer för rektangulär ansiktsform

Du passar i korta eller halvlånga frisyrer med volym på sidorna och frisyrer med flikig lugg. Lockigt hår tillför volym så därför passar de med rektangulär ansiktsform ofta i det. Undvik höga frisyrer och mittbenor. Undvik också bakåtslickat - såvida du inte vill framhäva ditt rektangulära ansikte förstås. Kändisar med rektangulär ansiktsform: Demi Moore.


Frisyrer som passar till fyrkantig ansiktsform

Prova lockigt eller krulligt hår för att få ditt ansikte att se mindre kantigt ut. Höga frisyrer får ditt ansikte att se längre ut. Prova också lugg med flikar. Långt, rakt hår eller en hårlängd ned till käken kommer bara att framhäva ditt fyrkantiga ansikte. Kändisar med fyrkantig ansiktsform: Gwynteh Paltrow.


Hår till hjärtformad ansiktsform

Halvlångt eller långt hår passar bäst på dig. Lockigt eller rakt spelar ingen roll. Prova också sidbena. Förmodligen bör du undvika höga frisyrer. Kändisar med hjärtformad ansiktsform: Keri Russell.

Där har ni tips på vilka frisyrer ni ska ha för eran ansiktsform!
P.s Om ni nu har t.ex rektangulärt ansikte och har en hög frisyr (det står att det inte passar.) bli inte hysteriska. Det är bara de som skriver det här som rekomenderar det.


Ett till tips:

Målade tånaglar




Målade tånaglar är kul, särskilt på sommaren. Många tycker att fötterna är ganska tråkiga kroppsdelar och då kan det pigga upp att måla tånaglarna. Här kommer några tips för fina tånaglar:

  • Var noga med att klippa tånaglarna ofta om du inte har öppna skor. Klipp inte för långt in. Tryck ned nagelbanden och använd en fuktgivande kräm på nätterna om du har torra fötter.
  • Ett tips är att inte använda samma färg på nagellacket på tånaglarna som du använder på fingernaglarna. Det blir roligare så.
  • Innan du börjar måla tånaglarna, sätt en boll av bomull mellan varje tå så att tårna inte kladdar av sig på varandra.
  • Måla två lager av lack på varje tå.
  • Välj en färg som matchar dina favoritsandaler. De behöver ju inte nödvändigtvis ha samma färg utan t.ex silverlack till lila sandaler är jättesnyggt.
  • Om du funderar på "fransk pedikyr" dvs. fransk manikyr på tårna, måste du ha lite längd på tånaglarna och det bör i så fall göras under en årstid då man ofta kan bära skor med öppen tå. (Det är ju då naglarna syns som mest också.)
  • Välj en söt liten accessoar som en tåring eller en fotlänk för att göra fötterna ännu finare.

Och här är en video där en tjej visar hur man lägger på kajal fint. och när man klickar på länken, kommer det upp fler tips där hon visar och berättar(på svenska). Här är länken:

http://www.youtube.com/watch?v=jNxVLvMwSQk

  

Av Adina ♥ - 11 april 2010 21:12

heej ;D

sitter här och fryser xD :) men sak samma!

sitter och kollar på både katten i hatten och blåsnignen :D

imorn e det skola igen -.-'

det blir inga bilder från stockholm, hittar inte sladden till mobilen.. :( men ska leta (promice)

pusss heej, leverpasteeeej


  

Av Adina ♥ - 10 april 2010 21:17

heej,

e tillbaka nu, :D

har vart i stockholm.. om ni inte visste det ;)

var hos min finaste farmor och farfar :)

men på torsdage åkte farfar till thailand.. så jag och farmor fick klara oss själva ;) hha!

efter att vi lämnat farfar på arlanda åkte jag och farmor till vällingby och shoppade :D

sen på fredagen åkte vi till stan, (: jag köpte en kjol och en eyeliner och en mascara och nya skor, fick allt av farmor <333

och sp kom jag em idag.. satt 4 timmar på buss hem., jag satt och läste "den jag vill vara" dom som inte läst den bordegöra det.. asbra..

skriver av informationen på baksidan av boken..

författare: Katarina Von Bredow.

vinnare av bokjuryn 2007. 


"Jessica är tokkär i Arvid och nu ska hon på fest. Med fjärilar i magen och ett dunkande hjärta beger hon sig dit och där är HAN. De dansar och pratar och det ena leder till det andra. Allt är perfekt och Arvid är verkligen drömprinsen. Men så händer det som inte får hända - Jessicas mens uteblir. Vad gör man när man är 15 år och blir med barn? Jessicas värld förendras  på en sekund och hon måste fatta ett av de svåraste besluten som finns."


    

Av Adina ♥ - 6 april 2010 12:57

heej :D

igår till idag sov alice över här, :D vi har sminkat och fixat frisyrerna på varandra, kommer bilder snart.

igår såg vi på edward scissorhands, men jag somna, så nu ska vi kolla på det jag missade, puss hej!


    

Av Adina ♥ - 4 april 2010 21:45

heej,

dagen bestod av att först åt jag frukost, sen spela jag mamma och pappa plump.. jag förlora.. som alltid, :(

sen övningskörde mamma ända till gamleby, hon har blivit skitduktig! <3

sen äkte vi hem, och jag sprang över till matilda och låna hennes singstarskiva och love actully (stav).. sen åt jag korv, sen spela jag mamma och måns singstar, :)

sen kolla jag pappa och mamma på bröllopsfotografen, den var bra, väldigt pinsam men.. xd

ni skulle fått några bilden med datan strular, såå ni får bilderna förmodligen imorn!

och nu sitter jag vid datan, denna gubbe till.. just det du, och du vet vem jag menar..

 imorn hoppas jag att alice kan vara, (: smilysen jag valde passar henne, <3


bloggar imorn..    


      



Av Adina ♥ - 3 april 2010 22:49

heej, Glad påsk!

vaknade av att mamma smyger in i rummet och sätter sig på sängkanten och viskar:

- godmorgon saga! det är snart fukost!

sen åt vi brunch.. sen städade jag mitt rum, och gick sedan över till matilda eftersom hon fyllde åt idag,

sen kom malin david och melvin, melvin är deras otroligt söta unge (A)  vi fikade och sen gick vi ut på gården och hade skattjakt..

ibörjan var melvin ganska skeptisk till att leka med mig, men sen blev det fart på honom, han är 1 år! :D

vi lekte och sprang omkring jätte länge (:

sen skulle dom åka hem ( Stor snyft )


allt för mig, puss och hej


  

Av Adina ♥ - 3 april 2010 11:00

GRATTIS PÅ FJORTS DAGEN!

<3 MATILDA SÖDERSTRÖM! <3

Av Adina ♥ - 2 april 2010 21:23

heej och glad påsk alla vänner!

imorn är det påsk! :D stora ägg!

 jag gjorde et fjäder diadem som jag ska ha på mig imorn! :Dnu ska jag kolla på "the mask" :D

hejdå! <3


  

Translate

Presentation


Hej! Mitt namn är Saga och är 15 at the monent!
I denna blogg kommer ni få chansen att läsa om vad en tonåring som inte har något liv sysslar med på dagarna!

Lämna gärna ett fotavtryck!

Sök i bloggen

-

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar

mitt bloggvärde..

Bloglovin'

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards