Mitt glamorösa liv!

Alla inlägg under december 2010

Av Adina ♥ - 28 december 2010 20:45

nu har jag graffitinagellack på händer och fötter! :)

Av Adina ♥ - 28 december 2010 19:55

Av Adina ♥ - 28 december 2010 15:49

Jag heter saga, och är 14 år och bor med min familj i en liten stad. Min familj består av Pappa (inte biologiskt, men han är MIN pappa) Pontus 36 år, mamma Agnetha 36 år, Storebror Hampus 17 år (snart 18), Lillebror Måns 9 år, Lillebror Emil 7 år, Katten Pepsi 3½ år.


Jag har en biologisk pappa som jag har träffat 2 gånger.. och det tycker jag räcker.. för han kontaktade mig för 2 år sen, alltså han har inte hört av sig på 12 år, och tyckte att vi skulle träffas och bla bla.. När mamma träffade johan var han damsugarförsäljade och försökte sälja en dammsugare till mamma, mamma sa nej men blev intresserad av Johan. Dom blev tillsammans och jag blev till.. när jag låg i magen gick mamma på en fest och började prata med en jättetrevlig tjej, mamma berättade att hon var gravid och därför inte drack nån alkohol, mamma förklarade att det var en som hette Johan ----- som var pappan, och då sa tjejen "aha, det är ju min kusin.. men vad säger Camilla om det då?" alltså hade han varit otrogen mot mamma... jaja, han heter iallafall johan och bor med sin familj på lidingö. hans familj består av hans 2 döttrar som heter Lova och maja, och hans fru heter Anna.


Jag går i 8:an på en friskola i stan, och nästan alla mina närmaste vänner går i min klass och dom heter Felicia, Alicia och Alice..

Och om jag ska uttrycka mig om skolan så är den ganska tråkig, men jag måste ju gå dit, och det brukar vara kul i skolan eftersom Kompisarna är där.

Mina favoritämnen är Musik, Bild och Jymnastik.


Mina intressen är att vara med dom jag tycker om (d.v.s Vännerna, familj), Sjunga, jag sjunger nästan hela tiden och alla andra tror jag stör sig lite på det.. och sen gillar jag att dansa vilket jag inte är så duktig på eftersom jag är stel som en pinne),  Jag gillar även att rita/måla.

Jag går inte i nån sport eller nått, men jag står i kö till dans (tror jag) och gitarr!


Just nu är jag kär!


Folk skulle nog säga att jag är en glad och sprallig person, men som inte riktigt vågar säga vad hon tycker.. vilket är helt sant, jag har jättesvårt för att säga nej till saker och att säga vad jag tycker. jag har ju blivit bättre på det men jag har fortfarande svårt med det för jag är så rädd att folk ska bli arga eller lessna när jag säger som jag tycker! 


Just nu är jag inne i en period då jag är arg nästan hela tiden och ilskan går ut över allt och alla, men som tur är har jag ju mina vänner, och med dom i närheten brukar jag inte vara så jättearg i alla fall, men sen när jag komer hem brukar ilskan sätta igång!


  

Foto: Jag!                   Modell: Jag!

Av Adina ♥ - 28 december 2010 15:48

Dag 1 – Presentera mig själv.

Dag 2 – Min första kärlek.

Dag 3 – Mina föräldrar.

Dag 4 – Det här åt jag idag.

Dag 5 – Vad är kärlek.

Dag 6 – Min dag.

Dag 7 – Min bästa vän.

Dag 8 – Ett ögonblick.

Dag 9 – Min tro.

Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.

Dag 11 – Mina syskon.

Dag 12 – I min handväska.

Dag 13 – Den här veckan.

Dag 14 – Vad betyder mitt bloggnamn.

Dag 15 – Mina drömmar.

Dag 16 – Min första kyss.

Dag 17 – Mitt favoritminne.

Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Dag 19 – Detta ångrar jag.

Dag 20 – Saker som gör mig glad.

Dag 21 – När var jag senast riktigt kär.

Dag 22 – Det här upprör mig.

Dag 23 – Det här får mig att må bättre.

Dag 24 – Det här får mig att gråta.

Dag 25 – Vad jsg inte kan klara mig utan.

Dag 26 – Mina rädslor.

Dag 27 – Min favoritplats.

Dag 28 – Det här saknar jag.

Dag 29 – Mina ambitioner.

Dag 30 – Det här kommer jag göra om 20 år.

Av Adina ♥ - 27 december 2010 20:48

nu ska jag se film.. ha det gött! :)

  

  

Bild hemma hos matilda - ingen aning om när!


Look at my nose :O!

Av Adina ♥ - 27 december 2010 20:35

Du under 2010..
Har du gråtit? Ja
Har du skrattat? Ja
Har du kissat på dig? Nej

Har du sovit i tält? Ja
Har du sovit under bar himmel? Nej
Har du varit på Gröna Lund? Nej
Har du varit på Liseberg? Nej
Har du varit på Kneipbyn? Nej
Har du varit utomlands? Nej
Har du varit i en annan stad? Ja
Har du bott hemma? Ja

Dina vänner under 2010..
Har en vän dött? Nej
Har en vän sökt tröst hos dig? Ja
Har du sökt tröst hos en vän? Ja
Har du sovit över hos en vän? Ja
Har du varit kär i en vän? Nej
Har du fått mer en fem nya vänner under året? Nej

2010 har du:
Har du pussat någon? Ja
Har du varit tillsammans med någon? Nej
Har du varit kär i någon? Ja!!!
Har du  sovit med någon av motsatt kön? Nej

När har du som mest..
Gråtit under 2010? Kommer inte ihåg!

Skrattat under 2010? Jag skrattar nog lika mycket varje dag?!

Denna månad..

Har du varit kär? Ja!!
Har du kysst någon? Nej
Har du pussat någon? Nej
Har du kramat någon? Ja!
Har du skrattat? Ja
Har du gråtit? Ja
Har du varit glad? Ja
Har du varit ledsen? Ja

När...
Grät du senast? Idag!
Skrattade du senast? Igår
Duschade du senast? För nån timme sen..
Lyssnade du på musik senast? Nu..
Hade du kul senast? Idag

Vem..
Kramade du senast? Mamma
Pratade du i telefon med senast? Mamma
Fick du sms av senast? Martin
Hade du tråkigt senast? förrigår..tror jag, kommer inte ihåg :P
Kommer du ifrån? vah?
Heter? Jag heter Saga
Hur gammal är du? 14
När fyller du år?
Tycker du om någon just nu? Jaa
Jag samlar på? Inget
Gröna eller röda äpplen? GRÖNA
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Brukar messa nån .. vem som helst
Vilken tid gick du upp idag ?  halv elva tiden..
Har du sovit i din egna säng inatt? Ja
Har du sovit ensam inatt? Nä
Har du strumpor på dig nu? JA, det e ju skitkallt :P
Hur svarar du i telefon? "Hej det är Saga" eller "hallå"
Vad ska du göra ikväll? Kolla på film :D
Vad ska du göra imorgon? Tråka, i guess
Var vill du bo när du blir stor? Stockholm
Vad vill du bli när du blir stor? Rik
Är det okej att gråta? Ja?
När grät du senast? Det var ett jävla tjat? Igår 
Vilken årstid tycker du bäst om? Sommar!
Skulle du göra om du vann en miljon? Slösa
Bär du glasögon eller linser? Nej
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, egentligen inte!
Har du piercing? I öronen, ja
Har du tatuering? Nej
Vill du gifta dig? Ja
Vill du ha barn? Ja
Solar du ofta? När det är varmt och soligt
Är du bra på att laga mat? Ja, sådär :P
Gillar du att dansa? Ja!
Hur vig är du? Stel som en pinne!
Vilken är din favoritglass? Choklad / Jordgubb / banan
Tror du på ett liv efter döden? Vet icke..
Är du morgon eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska
Vilken ögonfärg har du? Blandat
Vilka hårfärger har du haft? Har aldrig färgat håret
Är du beroende av något ? Glädje
Brukar du bädda sängen? Ibland
Har du kysst någon under den senaste månaden? Nej
Vad var det senaste du sa? "Jag stänger dörren"
Saknar du någon nu? Ja!

Av Adina ♥ - 27 december 2010 19:30

från kompisar:

  • En tröja som det står "You're the apple of my eye" på. (från felicia)
  • En ett kollage med bilder / ett diadem / en ansiktsmask (från alicia)
  • Ett nagellack / en ring (från alice)
  • En BH / ett nagellack / örhängen (från matilda)

Film:

  • Bröderna karlsson
  • Twilight saga - Eclipse
  • Post grad

Övrigt:

  • "Mina egna anteckningar om film" (från mamma & pappa)
  • örhängen /halsband (från måns)
  • halsband (fråan emil)
  • Presentkort H&M (från farmor och farfar)
  • Grafitti nagellack (från måns & emil)
  • Förvaringssak man har på väggen (från Moster)
  • en bok som hette "Dandy" (från hampus)
  • en chokladask (från Hampus)
  • Ögonskuggor (mamma & pappa)
  • En lampa a nått glas (jättefin) (från mormor)
  • En almenacka (från mamma och pappa)
  • Vantar (Ann-Catrin)
  • Trosor (ann-Catrin)
  • En sak man har på mobilen (från Ann-Catrin)
  • Presentkort på Lindex 500:- (från johan)
  • 300:- (från morfar & Brtittis)
  • 100:- (från Ann-Catrin)
  • En mobil "HTC wildfire" en vit (från mamma och pappa)   

Till hela fmiljen:

  • Wii
  • massa wii-spel

sen köpte jag "Wii- Just dance"! :)

Av Adina ♥ - 27 december 2010 14:32

Nu har felicia gått hem.. Sitter och har skitont i ryggen.. men mamma och pappa förstår inte hur fucking ont det gör.. inland får jag typ att jag inte kan andas.. mamma och pappa säger att jag måste röra mig, men det är ju inte så lätt när det gör bajsont!!

Translate

Presentation


Hej! Mitt namn är Saga och är 15 at the monent!
I denna blogg kommer ni få chansen att läsa om vad en tonåring som inte har något liv sysslar med på dagarna!

Lämna gärna ett fotavtryck!

Sök i bloggen

-

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar

mitt bloggvärde..

Bloglovin'

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards